Verhuisplannen

/Verhuisplannen
Verhuisplannen2023-07-12T13:45:48+01:00

We zijn al een tijd bezig met de nieuwbouwmogelijkheden, die eindelijk vorm krijgen met een verhuizing naar de locatie van ’t Hammetje. De waterpartij aan de noordkant van Vathorst. Een perfecte plek met veel speelruimte!
In december 2015 is er in de gemeenteraad gekozen tussen drie scenario’s voor de ontwikkeling van het gehele gebied Over de Laak, waarbij de gemeente nadrukkelijk mogelijkheden zag voor de scouting. Anderhalf jaar later heeft Amersfoort roet in het eten gegooid: onrealistische financiële eisen, waar alleen een commerciële partij aan kan voldoen.

Twee jaar later (2020) lijkt er toch weer beweging te zitten om een eigen plekje te krijgen op de gewenste locatie bij ’t Hammetje. Er wordt opnieuw gewerkt aan een bestemmingsplan, waarbij onze groep een plekje krijgt toebedeeld. Binnen Scouting St. Jozef is inmiddels een bouwcommissie actief en wordt er geïnventariseerd welke fondsen in aanmerking komen om de nieuwbouw mogelijk te maken. Het bestemmingsplan is in 2023 ter inzage gelegd, waarop zeven opmerkingen binnen zijn gekomen. De verwachting is dat de gemeenteraad in september 2023 een definitieve klap op het plan geeft.  Wordt vervolgd.

Ondertussen kunnen we jouw hulp goed gebruiken: we zijn dringend op zoek naar nieuwe begeleiders. Alleen dan kunnen we meer kinderen het plezier van scouting gunnen. De wachtlijst is lang.
Doe je mee? Aanmelden kan via het inschrijfformulier.